Saturday 4 February 2017

Ikhtiar turunkan kuning bayi

Terkejut juga dengan beberapa testimoni pengguna yang mengatakan kuning bayi berkurang selepas sekali menggunakan minyak herba asmak pada bayi mereka.
.
Minyak herba asmak mengandungi habbatus sauda dan semua maklum bahawa habbatus mempunyai pelbagai khasiat dan kerap digunakan untuk tujuan perubatan alternatif.
.
Hadith yang paling masyhur dalam masyarakat berkaitan kelebihan habbatus sauda ialah riwayat daripada Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu, bahawa Rasulullah sallallahu ‘alaihi wasallam bersabda (http://addienblog.blogspot.my/2016/03/salah-faham-hadith-habbatus-sauda-ubat.html):

فِي الْحَبَّةِ السَّوْدَاءِ شِفَاءٌ مِنْ كُلِّ دَاءٍ إِلَّا السَّامَ
“Pada habbatas sauda itu ada penawar/ubat bagi semua penyakit kecuali mati.” [Riwayat Al-Bukhari dalam Sahihnya, kitab Al-Tibb no. 5687; Riwayat Muslim no. 2215]

Oleh itu, memang tak salah berikhtiar dengan minyak herba asmak untuk segala masalah yang dihadapi. Cuma perlu sapu di luaran. Tak perlu telan tau. Hihi.
.
Dibawah adalah testimoni yang diceritakan oleh pengguna minyak herba asmak berhubung dengan keberkesanan minyak herba asmak untuk masalah kuning bayi. Kuning bayi turun dari 253 ke 199. Alhamdulillah.
.


Testimoni dibawah ni pula, kata pengguna, dah tak perlu berulang alik ke klinik untuk ambik darah lagi.


 Testimoni lagi, baru berusia 5 hari.



Ikhtiar saja ye ibu-ibu. Nasihat doktor, kena ikut juga.
.
Berminat nak mencuba minyak herba asmak?
.
Hubungi
Murni 012-889 6072
Murni 012-889 6072
Murni 012-889 6072

Superstokis negeri
SN00301

Wednesday 1 February 2017

Buasir? Apa penyebabnya?

3 Penyebab Buasir Dan 4 Faktor Yang Menambah Teruk?
.
Apa beza sembelit dan buasir? Jom kita kaji sama-sama demi kesihatan 

.
Sembelit adalah disebabkan oleh najis yang mengeras, di mana akan menyukarkan proses membuang air besar. Buasir pula adalah keadaan di mana terdapat bahagian di sekeliling dubur/punggung yang membengkak, sekaligus membuatkan proses membuang air besar menjadi sukar.
.
Sembelit boleh menyebabkan buasir, tetapi buasir pula tak semestinya disebabkan oleh sembelit. Lalu, apakah yang boleh menyebabkan buasir?

Apabila ada sembelit atau cirit-birit yang kronik
Meneran terlalu kuat semasa membuang air
Duduk terlalu lama di tandas
.
Apa pula perkara yang menyebabkan buasir bertambah teruk?
.

  • Kurang fiber di dalam makanan
  • Terlebih berat badan (obesity)
  • Semakin berumur, otot di sekeliling punggung semakin lemah dan buasir boleh terjadi.
  • Fasa kehamilan – semakin besar kandungan, semakin kuat ia menekan otot di sekeliling abdomen, yang akhirnya akan membengkak.
.
Nak tau tak, minyak herba asmak mampu membantu mengecutkan buasir. Percaya atau tidak? tapi, apa salahnya mencuba sebab ianya adalah kaedah yang paling mudah. Jangan sampai terpaksa berjumpa doktor untuk 'potong'. Arrgghh..ngerinya.
.
Jom kita tengok sebahagian dari testimoni buasir.
.



.
#info by MHAMSB #MinyakHerbaAsmak


Berminat untuk mencuba?

Hubungi 

Murni 012-889 6072
Murni 012-889 6072
Murni 012-889 6072

Superstokis Negeri Sabah
SN00301